6 d’abr. 2009

Les xarxes socials xineses


Facebook, Myspace o Linkedin no acaben de funcionar a la Xina. Xarxes locals amb característiques pròpies i orientacions de serveis i de negoci diferents els passsen al davant. L'anonimat de les plataformes de fòrum BBS -Bulletin Board Systems (BBS) segueix dominant (és calcula que el 80% de webs xineses tenen la seva pròpia BBS), però en en l'últim any han crescut molt ràpid les xarxes socials amb identificació (és calcula que prop d'un 20% d'usuaris de la xarxa xinesa ja hi és present). Facebook tanmateix no arriba ni al quinzè lloc en el ranking xinès, on de moment s'hi imposa Qzone, especialitzat en el públic adolescent. Una de les peculiaritats és que només obtè un 20% de beneficis de publicitat: els guanys vénen dels micropagaments d'avatars i regals virtuals etc. La segona xarxa social en volum és 51.com amb un públic compost majoritàriament per població flotant (游民 youmin) treballadors immigrants rurals. De moment tenen més èxit les xarxes d'apertura limitada. En comptes de l'open-social s'hi imposa el guanxi social: xarxes de relació i influència selectives i triangulades. Un exemple, n'és Yahoo Guanxi...

Per saber-ne més: Chinese Social Networks ‘Virtually’ Out-Earn Facebook And MySpace: A Market Analysis, a la TechCrunch.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada